یاد باد آنکه سر کوی توام منزل بود  
                                           دیده راروشنی از خاکدرت حاصل بود
راست چون سوسن وگل از اثر صحبت پاک
                                          بر زبان بود مرا آنچه تو را در دل بود
دل چو از پیر خرد نقل معانی میکرد
                                          عشق میگفت بشرح آنچه بر او مشکل بود
در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز
                                        چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود
دوش بر یاد حریفان بخرابات شدم
                                        خم میدیدم خون در دل و پا در گل بود
بس بگشتم که بپرسم سبب درد فراق
                                        مفتی عقل درین مسئله لایعقل بود
آه از این جور و تطاول که درین دامگه است
                                        واه ازآن عیش و تنعم که در آن محفل بود
راستی خاتم فیروزه بو اسحاقی
                                        خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود
دیدی آن قهقه کبک خرامان حافظ
                                       که زسر پنجه شاهین قضا غافل بود
نظرات 3 + ارسال نظر
درویش‌خان چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:13 ق.ظ

زیبا بود.
پاینده باشی.

رضا چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:19 ق.ظ http://arman66.blogsky.com

سلام دوست من
شعر قشنگی بود. معلومه که به شعر علاقه مند هستید
چرا از خودتون شعر نمی نویسید
موفق باشید

دوست عزیز
من شعر نمیگم فقط شعردوست دارم.

گندمزار چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:37 ق.ظ http://gandomzar.blogsky.com

همیشه خوش باشی ...امیدوارم این شعر برای این که دلت گرفته بوده ننوشته باشی...
تا بعد

مرسی از نظر مهربانانه ات
امیدوارم همیشه سبز باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد